Jak skutecznie i szybko schudnąć?

Prawidłowa waga ciała to gwarancja dobrego zdrowia oraz lepszego samopoczucia. Osoby szczupłe czują się lepiej z samym sobą, rzadziej popadają w kompleksy a także posiadają większą ,,chęć do życia”. Jesień to czas, w którym warto zastanowić się nad własnym ciałem. Długie i deszczowe noce nie zachęcają do wysiłku, ale nigdy nie jest za późno na zmiany! Być może warto zacząć już dziś?

Częsty brak długotrwałej motywacji

Dużą część osób charakteryzuje brak tzw. ,,silnej woli”. Pod pojęciem tym kryje się zwyczajna motywacja do działań. Zapał najczęściej występuje na początku, z czasem jednak mija. Rosnące pokusy zachęcają nas do spróbowania ,,chociaż odrobiny” produktu. Potem próby stają się coraz częstsze a nasze początkowe zasady, stopniowo porzucamy.

Chociaż to dość sugestywny i krótki opis, przedstawia przebieg większości diet. Niestety, ale duża część osób rozpoczyna własną walkę z nadwagą od wizyty na stronie z restrykcyjnymi ograniczeniami żywieniowymi. To błąd, utrata wagi możliwa jest tylko i wyłącznie dzięki silnej motywacji a także zmianie ogólnego trybu życia.

Ruch wiąże się z utratą wagi?

Podstawą skutecznej walki z dodatkowymi kilogramami jest zmiana trybu życia. Co kryje się pod tym pojęciem? Jest ono szeroko rozumiane. Chodzi o zmianę nawyków żywieniowych a także połączenie obowiązków z ruchem. W jaki sposób zacząć zatem naszą przygodę? Może zabrzmi to trywialnie, ale wystarczą spacery. Jeżeli posiadamy dużą warstwę zbędnego tłuszczu, bieganie będzie dla nas problematyczne. Postarajmy się także zapomnieć o siłowni, na której zapewne będziemy czuli się zagubieni. Co ważniejsze jednak, szybko zniechęcimy się do ogólnego ruchu.

Dlaczego zatem zwykłe spacery? Ponieważ są przyjemne, relaksujące i nie nadwyrężają naszych mięśni. Powrót z pracy pieszo (zamiast jazdy trzech przystanków zatłoczonym autobusem) to dobry prognostyk. Ruch w każdej postaci to sprzymierzeniec walki z otyłością oraz nadwagą. Ważne, aby odbywał się on regularnie. Jeżeli chcemy schudnąć szybko – nadajmy naszym podróżom wyższe tempo. Nic nie stoi również na przeszkodzie, abyśmy trzy razy w tygodniu, podjęli inną formę aktywności fizycznej.

Dieta a skuteczne odchudzanie

Nawet najbardziej ruchliwa osoba, która na śniadanie wcina frytki a na obiad schabowego z dokładką, nie odniesie sukcesu. Przemiana materii to kwestia indywidualna. Istnieje jednak grupa produktów lepiej wpływających na nasz organizm. Warto zainteresować się właśnie nimi. Nie chodzi o to, aby nie jeść w ogóle. To prędzej czy później do nas powróci (pod postacią powszechnie znanego efektu jo-jo). Ważne jest, abyśmy zmienili nasze nawyki żywieniowe.

Dobrym pomysłem na sam początek jest jedzenie ,,połowy tego, co wcześniej”. Na czym metoda ta polega? Jest bardzo prosta – zamiast dwóch kotletów dla przykładu, na naszym talerzu znajduje się jeden. Każdy z nas najlepiej zna możliwości swojego organizmu. Kluczem do odniesienia sukcesu – jest odpowiednie wpłynięcie na niego. Wszystko po to, aby zbędne kilogramy nie tylko zniknęły, ale również nigdy nie powróciły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *