Pozycjonowanie w branży medycznej. Jak pozycjonować stronę lekarza?

Pozycjonowanie stron jest taką formą marketingu internetowego, która wprost idealnie sprawdza się w przypadku gabinetów lekarskich i różnego rodzaju klinik. Bardzo często takich usług szuka się właśnie poprzez wyszukiwarkę internetową i wybiera się te gabinety, które zlokalizowane są najbliżej. Jest to wygodne i szybkie dla użytkownika, który z reguły chce sprawę załatwić szybko i bez kolejek. To właśnie pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć do osób, które chcą się umówić na wizytę prywatną i do konkretnego specjalisty. Jednakże, jak pozycjonować stronę lekarza? Gdzie się reklamować i jaką strategię linkowania obrać, aby była skuteczna? Od czego zacząć działania reklamowe?

Warto zacząć od analizy konkurencji, a także od interesujących nas słów kluczowych

Niestety, w branży medycznej, a konkretniej w przypadku gabinetów medycznych i klinik, konkurencja może być bardzo duża. Mając tego świadomość, zawsze warto zapoznać się ze stronami gabinetów konkurencyjnych, które znajdują się zarówno w top 10 na frazy, jakie nas interesują i jednocześnie, które znajdują się w podobnej lokalizacji, co nasz gabinet. Warto przeanalizować te strony internetowe zarówno pod kątem ich zawartości, oferty i funkcjonalności samej strony, jak i tego gdzie są reklamowane, czy też jakie mają profile linków. Natomiast, aby rozpocząć samo pozycjonowanie, koniecznie trzeba zdefiniować słowa kluczowe, które będą nas interesować, gdyż ich nie będzie można już później zmienić. Powinny to być frazy o dużej wyszukiwalności w miesiącu przez użytkowników. Najlepiej jest takich fraz wybrać około 6-7. W przypadku gabinetów medycznych, w których świadczenie usług odbywa się stacjonarnie, najlepiej zdecydować się na pozycjonowanie lokalne. Zazwyczaj ktoś, kto chce się umówić na wizytę szuka gabinetu w swojej najbliższej okolicy. Dlatego też wśród fraz kluczowych warto zawszeć te, które związane są z danym miastem, na którym zależy nam najbardziej.

Konieczne wykonanie optymalizacji

Zanim zaczniemy działania zewnętrzne w stosunku do strony, konieczne jest skupienie się na samej stronie oraz jej zawartości. Warto wykonać jej profesjonalną optymalizację podążając wytycznymi, jakie udostępnia nam samo Google. Optymalizacja może też dotyczyć kodu strony, a także szybkości jej wczytywania. Jeśli mamy już zdefiniowane słowa kluczowe- możemy też zoptymalizować wszystkie treści na stronie pod ich kątem, gdyż to działanie również jest bardzo pomocne. Ważne jednak, aby treści na stronie pełniły jednak nadal funkcję wizerunkową, pomimo ich optymalizacji pod kątem SEO.

Linkowanie- jak pozycjonować stronę lekarza? Jakie miejsca do linkowania wybrać? 

Możliwości są nieograniczone, tak jak nieograniczony jest internet. Każdy pozycjoner ma swoje własne sposoby, które opierają się o doświadczenie, znajomość branży oraz przeprowadzane testy tego, co faktycznie jest skuteczne. Zawsze jednak warto sobie wyobrazić, jakie działania mielibyśmy podjąć chcąc po prostu rozreklamować stronę w naturalny sposób. Zazwyczaj w takiej sytuacji staramy się umieszczać stronę w miejscach, które są naprawdę wartościowe i które są odwiedzane przez realnych użytkowników. Zazwyczaj też nie robimy tego automatycznie i nie powtarzamy w kółko tych samych czynności- przy pozycjonowaniu to różnicowanie działań jest bardzo ważne, a więc przede wszystkim unikajmy działań schematycznych.

  • Stronę warto dodać do popularnych katalogów branżowych. Takich o zasięgu ogólnopolskim jest co najmniej kilka. Dodatkowo, pod kątem pozycjonowania lokalnego, warto pomyśleć także o katalogach związanych z konkretnym miastem, gdzie dodają się firmy, które prowadzą w nim działalność. Katalogując, zawsze warto pamiętać o tym, aby dodawać stronę tematycznie i raczej omijać katalogi tworzone tylko pod SEO bez ruchu zwykłych użytkowników. Katalogowanie w takich miejscach mogłoby naszej stronie jedynie zaszkodzić. Możemy też rozważyć ogólnotematyczne katalogi o zasięgu ogólnopolskim.
  • Zawsze warto wypowiadać się na rozmaitych forach o tematyce medycznej, gdzie ludzie próbują zdiagnozować swoje dolegliwości. Bardzo często takie porady na forum poprzedzają wizytę u danego specjalisty. Na takim forum można nawet wypowiadać się w swoim własnym imieniu, tym samym zwiększając wiarygodność swoich opinii. W zależności od forum internetowego, można linkować w treści postów lub w sygnaturce, trzeba to jednak robić na tyle naturalnie, aby moderacja nie odrzuciła takiej wypowiedzi lub też nie usunęła z niej samego linka.
  • Wpisy promujące daną klinikę wraz z bezpośrednim odnośnikiem do jej strony można zamawiać w formie artykułów sponsorowanych na różnego rodzaju stronach internetowych i blogach o tematyce medycznej. Jeśli natomiast dysponujemy stronami zapleczowymi o tematyce medycznej– tutaj także możemy systematycznie linkować, np. przy okazji jakichś ciekawych artykułów związanych z zagadnieniami medycznymi.
  • W końcu- warto również podjąć działania w mediach społecznościowych. Warto założyć profile i dodać do nich linki do strony internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *